היעדים החמים לרילוקיישן

היעדים החמים לרילוקיישן

הכלכלה הגלובלית פתחה עבור שוק העובדים בתחומים מסוימים אפשרויות עבודה במדינות רבות בעולם. מה שפעם היה קורה בעיקר בתחומי עבודה מאוד ספציפיים ובודדים, קורה היום בתחומים רבים וכן ליעדים רבים. מעבר אל מדינה אחרת לצורכי עבודה גם קיבל מושג משלו, רילוקיישן. לדוגמא, בעבר כתבנו על רילוקיישן לאוסטרליה אבל לכל מדינה יש את הדגשים שלה והיערכות היא בהתאם.

לפני שנציג כאן את היעדים החמים לרילוקיישן עבור ישראלים, נסביר בקצרה מה ההבדל בין רילוקיישן למהגר עבודה כפי שאנחנו מכירים מהתקשורת, וכן מדוע מושג זה הפך כל כך פופולארי דווקא בעשרים השנה האחרונות.

רילוקיישן זה כשעובד מסוים עובר מטעם החברה בה הוא עובד ממדינה אחת למדינה אחרת. נניח עובד ישראלי יוצא מטעם החברה בה הוא עובד בארץ לעבודה בארה"ב. בדרך כלל מדובר בעבודה שקצובה בזמן, החברה מספקת לו את כל מה שהוא צריך בשביל להתגורר במקום, ברגע שתקופת העבודה שלו במקום מגיעה לסיומה, החברה מחליטה אם להציע לו להמשיך שם, לחזור לארץ או לעבור ליעד חדש.

מדוע רילוקיישן כל כך נפוץ היום? יש לכך מספר סיבות, הראשונה מתייחסת לחברות גדולות. כיום יש לא מעט חברות רב לאומיות, חברות שיש להן מטה מרכזי אחד במדינה מסוימת, בדרך כלל חברת המקור בה היא נוסדה, אך היא פועלת במדינות רבות אחרות שם היא מחזיקה מטות ומפעלים. אותם עובדים למעשה נאמנים לחברה ויוצאים מטעמה לעבוד במטות השונות שלה ברחבי הגלובוס.

הסיבה השנייה מתייחסת לחברות קטנות יותר. מאחר וגם הן מבצעות עסקים גלובליים אז הרבה פעמים צריך מישהו שינהל את האופרציה הזאת מטעם החברה במדינה אליה היא נכנסה. לכן היא מבקשת מהעובדים שלה לעשות רילוקיישן לתקופה מסוימת.

היעדים הפופולאריים לרילוקיישן

לא במפתיע היעד הפופולארי ביותר הוא ארה"ב. מדובר הן על החוף המזרחי, קרי ניו יורק, החוף המערבי קרי לוס אנג'לס ועמק הסיליקון, וכן טקסס בדרום. ארה"ב ידועה כמדינה בה יש אלפי ישראלים שעובדים בתחומים שונים מטעם חברות בינלאומיות או מטעם חברות ישראליות שמחזיקות מטות גם שם.

יעד פופולארי אחר, גם הוא לא מפתיע, מדינות דרום מזרח אסיה, יפן, קוריאה, סין, הונג קונג וכן הודו. מדינות בהן השווקים צומחים במהירות שיא ואפשר למצוא בהן חברות ישראליות רבות.

בקרב מדינות אירופה אשר רילוקיישן הפופולארי ביותר הוא ללונדון, בירת העסקים של אירופה וברלין בגרמניה, המדינה עם הכלכלה החזקה ביותר ביבשת. במינון נמוך יותר אפשר למצוא גם את מדינות מזרח אירופה, לאור התעוררות השווקים שם והניסיון של החברות הישראליות לחדור אליהם.

דבר אחד שמאד חשוב לא להזניח – זה הנושא של ביטוח רפואי בחו"ל. לא מדובר בביטוח "חפיף" כמו ביטוח נסיעות שעולה כמה גרושים לכמה ימים, אלה ביטוח רפואי לתקופה ממושכת שנעד לכסות אתכם במקרה של אסון רפואי חלילה, ואף ליווי רפואי שוטף – דבר שעשוי לחסוך לא מעט כסף בעת הצורך. אתר כיכר השבת כתבו על נושא זה בהרחבה – מומלץ להעמיק ולהבין את החשיבות!

בלוג כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עבודה בסין ביבוא
מי שעולם היבוא והיצוא מעניין אותו, בעיקר עולם של יבוא מסין, יכול למצוא עניין רב בטיסה ועבודה לסין....
קרא עוד »
ינו 13, 2015
נוסעים לעבוד בחו"ל לא לשכוח ביטוח נסיעות!
כולנו יודעים שהעולם הוא אומנם כפר גלובאלי, ובמיוחד מאז שהתקשורת הפכה להיות פשוטה יותר, אך יחד עם זאת,...
קרא עוד »
מאי 18, 2015
סוגי אנשים שתפגשו במהלך עבודה בחו"ל
בעבודה בחול תפגשו שלל סוגים של אנשים, במפגש עימם בעגלת המכירות בקניון הם הופכים לקניינים. כשעבדתי על...
קרא עוד »
אפר 13, 2012